od vpech » 25 úno 2019, 05:45
Zdravím vespolek,
podle informací od dcery, je situace tak, jak je zde popisována. Bohužel, vzhledem k tomu, že matematika se stane povinným maturitním předmětem, je závažnost o to větší.
Situaci vnímám bohužel jako "boj s větrnými mlýny", vzhledem k tomu, že se jedná o osobu s veškerou rozhodovací pravomocí na škole. Nevidím tedy mnoho šancí na úspěch. Z mých dřívějších zkušeností s byrokratickým aparátem, je pouze možnost hrát podle pravidel tohoto aparátu. Myslím tím, že nápravu lze sjednat pouze za použití prostředků a pravidel, která tento aparát sám uznává. Nejsem znalcem zákonů školství a procesů, které školství řídí. Nedokážu tedy říci, jak situaci řešit ze stránky kárné nebo pomocí stížností.
Vidím pouze dvě cesty:
1) Bojovat. Nevím jakými prostředky. Stížnosti a petice zřejmě nebudou příliš platné a hlavně budou velmi časově náročné. Tedy je otázka, zda se situaci podaří vyřešit během několika měsíců nebo vůbec do dokončení studia našich dětí? Dále je zde riziko ublížení dalším lidem, kteří se celou situací zabývají (viz. třídní učitelka, jak zde již bylo zmíněno).
2) Věc nechat plavat a zaměřit se na samostudium. Z principu samozřejmě nefér a nešťastný precedens, který ukazuje dětem, že pokud někdo neodvádí svou práci, jak má, je to vlastně úplně jedno. Pokud je na dostatečně vysoké pozici, nic s ním nehne. Lekce pro život, který není úplně fér. Na druhou stranu je samostudium tím nejlepším, co mohou pro sebe udělat. Na vysoké škole (pokud se tam někdo chystá) už nikoho ani nic jiného nečeká.
Pokud se tedy někdo dokáže této situace chopit, určitě dotyčného podpořím. Jinak, než vzdálenou a korespondenční podporou to ale za naši rodinu udělat nemůžeme (vzhledem k pobytu v zámoří).
Vladimír Pech